LTO vertegenwoordigt ruim 35.000 agrarische ondernemers in Nederland. Ten tijde van de boerenprotesten organiseerden zij in Nieuwspoort het evenement ‘Dit is ons antwoord’. Aan een volle zaal met politici, ambtenaren en stakeholders lieten ze zien waar de Nederlandse land- en tuinbouw voor staat, waar LTO voor staat. LTO heeft het lef gehad om dit met blend te doen. Ze hadden voor de veilige oplossing kunnen kiezen, maar kozen ervoor om te knallen, om zo de lobby in de landbouwsector een boost te geven.
En geknald hebben we, in slechts 45 minuten, met een visueel spektakel en inhoudelijk relevant programma. Inspirerend en indringend, met sprekers, best practises en short talks. “Ontzettend waardevol. Een diepe buiging voor de mensen die dit hebben gemaakt”, zo zei LTO-voorzitter Marc Calon na afloop. Het was een ingewikkelde opdracht met een krappe deadline, maar geweldig om te doen. En een eer bovendien, omdat wij samen met LTO mochten nadenken over hun profilering in een roerige tijd voor de sector. Juist dan gaat het over betekenis toevoegen, over relevantie en over impact. En dat is waar je blend voor vraagt.