Martini Ziekenhuis

Al 25 jaar samen voor de beste zorg

  • aftermovie
  • campagne
  • concept
  • fotografie
  • presentatie
  • productie
  • verhalen
samen_zorg

Het Martini Ziekenhuis is een  topklinisch opleidingsziekenhuis waar dagelijks 3.000 medewerkers zich samen inzetten voor de beste zorg, letterlijk het credo van de organisatie. In de aanloop van hun 25-jarig bestaan in het jubileumjaar 2016 zochten ze een partij die de viering ervan zou kunnen vormgeven. Vanwege de positieve ervaringen die het Martini Ziekenhuis had met ‘Sterk in je Werk’, een campagne in het kader van duurzame inzetbaarheid, klopte de jubileumcommissie opnieuw aan bij blend.

In het eerste gesprek bleek dat de commissie zelf ook al bepaalde ideeën had. Vijf jaar eerder had Karin Bloemen de Martiniplaza plat gezongen, dus met Marco Borsato zou dat ook zeker goedkomen, dachten ze. De vraag aan blend was of ze dat konden regelen, met een hapje en een drankje erbij. Hmm… dat kan, maar liever niet. Dus stelden we meteen de wedervraag of het niet veel toffer zou zijn om er een eigen productie van te maken, met talent uit de eigen organisatie. Want als je al 25 jaar samen voor de beste zorg gaat, dan is het natuurlijk geweldig als je het samen-gevoel juist expliciet maakt. Dat vonden ze uiteraard heel spannend, want hoe maak je zoiets organisatie breed? En hoe zorg je dat mensen hierop aangaan?

“Verhalen verbinden ”

Heel begrijpelijk allemaal en ook heel relevant, dus hebben we eerst een vrije inloop informatiebijeenkomst belegd, lekker laagdrempelig, om mensen te betrekken bij de plannen én uiteraard om ze strikken om mee te doen. Daar kwamen heel veel mensen op af, van medisch specialisten tot schoonmaakmedewerkers en het animo om mee te doen was ook nog eens enorm! Dat was de bevestiging om een show te maken vanuit het samen-gevoel, met en vóór de medewerkers van het Martini Ziekenhuis. Toen hebben we gezegd dat je niet alleen een feest moet vieren, maar dat je het hele jaar stil moet staan bij de betekenis van het idee ‘samen voor de beste zorg’. Dus zijn we op zoek gegaan naar wat we gemeen hebben en wat ons allen bindt zijn verhalen. Verhalen van hoop en van vrees, van geluk en van verlies. Verhalen op het raakvlak van leven en dood. Corporate verhalen over prestaties en persoonlijke verhalen over overwinningen. Verhalen van medewerkers en van patiënten, van jong en oud en boven alles van iedereen die de afgelopen 25 jaar de enorme verbondenheid met het Martini Ziekenhuis heeft gevoeld. Verhalen waarvan iedereen zei dit gaat over ons, in beeld, in video, in tekst, online, in de wandelgangen van het Martini Ziekenhuis én uiteindelijk, tijdens de jubileumshow voor 3.000 mensen, op het podium. Henk, die met zijn verhaal breed uitgemeten op de muur in het ziekenhuis staat en ook live op het podium, op een loopband vertelt hoe hardlopen hem heeft geholpen om kanker te overwinnen. En de kinderen Sylvan en Savannah die de bezoekers van het ziekenhuis vanaf billboards lachend aankijken en het publiek in de zaal ontroeren met hun verhaal over hoe door hun ziekte het Martini Ziekenhuis een plek heeft in hun leven. En zo nog veel meer.

“Daar kan geen Marco Borsato tegenop ”

Dit concept, deze zeer zorgvuldige combinatie van inhoud en entertainment, hebben we met elkaar bedacht en het was verre van vrijblijvend. Mensen gingen repeteren en dat werkte aanstekelijk. De aanloop naar het event was natuurlijk gigantisch, maar er ontstond een magische energie waarin alles aan de kant gaat. Er kwamen meer en meer ideeën en het werd een steeds grotere productie. En het mooie was dat het allemaal bijdroeg aan het laden van de corporate boodschap Samen voor de beste zorg. Want daar zat immers een strategische keuze achter, dus de zorgvuldigheid en de eigenheid van het geheel zorgde ook binnen het ziekenhuisbestuur voor draagvlak en vertrouwen. Uiteindelijk stond er een fantastisch event, qua setting, techniek en aankleding en met zoveel eerlijkheid en oprechtheid, daar kon geen Marco Borsato tegenop. Daaromheen, als spin-off gedurende het jubileumjaar, werd campagne gevoerd waarin de verhalen werden gedeeld met iedereen die het Martini Ziekenhuis een warm hart toedraagt. Vanaf dat moment wist iedereen wat ‘Samen voor de beste zorg’ betekent.

MZH_Steijn

Van het event voor 3.000 medewerkers en de campagne tot aan symposia die we in de slipstream hebben geproduceerd, het jubileumjaar is enorm belangrijk geweest voor de binding met het Martini Ziekenhuis. Voor medewerkers, voor patiënten en hun naasten en ook voor (keten)partners. Dit is een all-in or get out case, anders is het niet mogelijk. En gezien de enorme omvang van de productie is dit misschien wel ons Opus Magnum, maar wat ons vooral trots maakt is de impact die tot de dag van vandaag nagalmt in de organisatie, in hoe het nog steeds met trots wordt uitgedragen en in de waardering voor elkaar. Want dat is waar je ons voor vraagt.

×
Blend laat niemand onbewogen

Vertel ons je verhaal

Bellen mag ook

06 414 022 06

Bedankt voor je verhaal!

Annuleren

Jouw verhaal laat ons niet onbewogen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op!